mandag den 3. marts 2014

København Rig by - Jeg Kan Selv


Har han røget, eller har han sniffet lim?
Er det Franke i fremtiden

Nu skal København ikke alene være stedet hvor hash er lovligt, nu skal København også selv dyrke og distribuere!!! Way to go, Franke!! Danmarks svar på Pablo Escobar.


Nu skal København lave kassen!!! 


Skal Christiania så ryddes og opdyrkes som hashmarker, eller hvad med campingpladsen ved Bellahøj. Er det ikke lidt diskriminerende over for resten af Danmark? Det er jo ikke kun i København der ryges hash. Det er ikke fordi jeg er modstander af lovliggørelsen af hash. I min verden må folk selv om hvad de ryger og drikker. Jeg kan godt se fordele ved lovliggørelse, f.eks, ville det gøre en masse pushere arbejdsløse. Det ville passe mig fint, at der skulle oprettes legale boder, hvor folk, skal købe deres hash istedet for at have forretning i beboelseskvarterer, hvor kunderne ikke altid kan huske adressen og går forkert og banker på hos sovende mennesker sent om aftenen.

Jeg ved godt at der findes hashpsykoser m.v., men er det mere farligt end alkohol?? Da jeg var ung var der et begreb der hed malerhjerne!! Mon ikke en del malerhjerner, dækkede over for meget alkohol?


Nu skal Danmark altså overholde EU-reglerne!! Udenlandske arbejdere, der betaler dansk skat skal have udbetalt børnechecken, fra dag 1 de er i Danmark. Det er vel i og for sig rimeligt nok, MEN, bør der ikke minimum være et krav om at børnene opholder sig i Danmark?? Der er stor splittelse på Borgen og bedst af alt, socialdemokraterne er ikke enige indbyrdes. Hvor er det skønt!! Jeg har lidt en fornemmelse af at det Helle betragter som socialdemokraterne på Borgen er hendes ministre, at de menige medlemmer har en anden holdning, skider hun højt og flot på. Nå-nå-nå, det var ikke det der var emnet!!

Er der slet ingen på Borgen der har tænkt den tanke, at man måske skulle dykke ned i baggrunden for børnechecken. Den blev indført i 1987, med hovedformålet at lette beskatningen for børnefamilier. Man er sgu da ikke en børnefamilie i Danmark, når man ikke bor sammen med sin familie. Og beskatningen i hjemlandet, nok mest Polen, har jo intet med Danmark at gøre. Men uanset hvordan tingene hænger sammen, mener jeg bestemt at børnechecken skal udbetales til alle der har børn der opholder sig i Danmark og ikke andre. Men kan det ikke være anderledes end at "Vi skal overholde EU-reglerne" som Helle siger, så kan man måske lave en lovændring, så børnechecken bliver indkomstreguleret!!


Jeg er ikke alene meget klog, der er også gemt en multihåndværker i mig. Fu................!!!
I et anfald af forbigående malerhjerne, var jeg så smart at hælde stearin i håndvasken, hvilket naturligvis bevirkede at håndvasken blev stoppet. Nu er jeg jo ikke forhenværende enlig mor uden penge til håndværker for ingenting, så jeg afmonterede vandlåsen, og hokus pokus, så stod jeg ikke alene med vandlåsen i hånden, men også en meter rør, som kom fra et hul i væggen. På trods af overraskelsen, lod jeg mig ikke slå ud, men fik fjernet al stearinen fra vandlåsen, og fik også renset røret. Så var det tilbage til køkkenet og få påmonteret skidtet igen. Jow........ I første omgang gik det meget godt og jeg gik tilbage til mit TV, så bankede det på døren og underboen rapporterede om vandskade!!!! Rend da mig i buksebagen. Tilbage til gerningsstedet!!!! Der var helt tørt i mine køkkenskabe, så det var ikke nemt. Jeg aftalte med underboen at jeg ikke ville bruge håndvasken og få fat i en blikkenslager der kunne fikse det..... Men, sådan er jeg jo ikke skruet sammen. Altså, når jeg har skilt skidtet ad, så må jeg også kunne samle det igen. Kl. 5:00 fredag morgen, var jeg klar igen. Hmmmmm, det der meterlange rør, som kom fra et hul i væggen, var ikke monteret korrekt. Det fik jeg fikset!! jeg fik sat vandlåsen på røret og så skulle vandlåsen jo bare "forbindes" med håndvasken. Med et var det lige som om at det der meter rør var blevet 1,25 meter, for jeg kunne ikke få det til at passe sammen. Her var det så, at gamle hysteriske Majer, nok havde fundet en nedstryger og havde savet 25 cm af........... Pyhhhhh, sådan er jeg heldigvis ikke længere, det havde nok fået katastrofale følger. Efter en 2-3 smøger til at dulme nerverne, og kaffe til at skylle morgentårheden i halsen med, prøvede jeg så igen.  Efter at have drejet, løftet, sænket, trukket og skubbet, var den der bare lige pludselig og der er nu tæt både hos underboen og her. Fedt!!!!! Det er altså ikke helt nemt med mit corpus som nærmer sig elefantisme at sidde klemt i et køkkenskab og bakse med rør, men jeg gjorde det. Ren viljestyrke..... , meget har jeg mistet, men min stædighed og viljestyrke har jeg bevaret. Det er jeg meget glad og taknemmelig for.

Ugen der gik, bød på et gensyn og et minde. 

Helt tilfældigvis så jeg TV og fik zappet over på DR1, hvor de viste inspector Morse.

I love him, sooooooooooo much. Not who Lewis, whom!!!! Men det var det allersidste afsnit hvor han døde og det var trist, men det mindede mig om, første gang jeg så dette afsnit. Det blev vist fredag aften, og som den grådlabile person jeg er tudede jeg øjnene ud. Naturligvis fordi Morse døde, men også fordi at nu var serien slut. Nå, men det tog vel en ½ time, så var det overstået, troede jeg!! Næste morgen luftede jeg hund i Lindevangsparken, og pludselig så stortudede jeg igen. En flink dame stoppede mig og spurgte, hvorfor jeg dog var så ked af det. Fordi Morse er død, svarede jeg og lige så snart det kom ud af munden på mig, kunne jeg godt høre, at det her var helt væk fra vinduet. Det er en TV-serie, Majer for pokker!!! Den flinke dame og jeg talte lidt om det og det endte da også med et godt grin, men så kom jeg hjem og lyttede til Radioavisen, hvor de meddelte at John Thaw (manden der spillede Morse) var død. Så knækkede filmen for mig igen og hele den weekend var ødelagt. Totalt latterligt at være så påvirket af TV. Men det er en del af mig.........


På den HyggeMajer'ske beskæftigelsesfront er der gang i den igen. Ja og så alligevel ikke. Jeg har 3 sæt ærmer liggende, som mangler en krop, men jeg synes ikke lige jeg er inspireret til at fortsætte med de projekter lige nu.  Jeg startede for et stykke tid siden et projekt med en ensfarvet sort bluse der skulle broderes på. Hmmmm, det der med mig og sort, det går virkelig ikke. Jeg har strikket så mange fejl på den trøje, at det kan jeg altså ikke være bekendt over for mig selv.Mit syn er ikke længere til det. Så selv om den var 2/3 færdig, valgte jeg at trævle den op. Så stod jeg der med en masse sorte garnnøgler. Nu har jeg en velassorteret strikkekurv, så jeg fandt en masse dejlig garn i samme kvalitet som det sorte, og det er der så kommet det her ud af. Jeg kan lige så godt erkende det!!! Jeg er til farver... Det der med medisterpølse skalaen, så man kan virke mere anonym, det går bare ikke med mig. Jeg er bare en farverig person, nok arveligt belastet fra min mormor, som elskede at slynge farvestrålende sjaler rundt om sin lille krop!!

Der er også kommet lidt gang i sytøjet, så jeg har fået kreeret en forårsgrøn bluse, som jeg glæder mig til at lufte, og et par af de gode tykke trunte bukser, som er igen er blevet korrigeret efter et par gamle bukser. Om 1 måned kan jeg farvemæssigt gå i et med naturen. Det bliver dejligt.




Jeg har fået en bestilling på et par fingerløse vanter, denne gang med et får. De bliver rigtigt kække, og det er så sjovt at strikke, så det går rimeligt stærkt. Men ingen TV, når der bliver strikket avanceret mønster, så disse er en morgenbeskæftigelse, mens Hans Otto hygger om mig.

Endelig har Genbrugsbutikken åbnet efter vinterpausen. Jeg synes også der var så meget jeg manglede!!! Pfffff. Nå men jeg kan ikke bare gå forbi. Jeg fik erobret denne fine peberkværn, og så måtte jeg bare eje denne skindjakke. Mit kæmpelager af skindjakker har jeg jo efterladt i Tyrkiet og jeg har ikke en sort skindjakke. Denne passer også fint i størrelsen. Så det har været en god uge

Tak fordi du stadig følger med. Jeg sætter pris på det

Ingen kommentarer:

Send en kommentar