søndag den 3. november 2013

Først på måneden og lidt om egoisme







Så er det først på måneden (thank you, so much), og strikkekurven er igen fyldt op. Jeg har mange gange forsøgt mig med mønsterstrik og hvis det bare har handlet om lusemønster, så er det gået meget godt, men jeg vil mere. Internettet!!! I love it!  Først fandt jeg en fantastisk hjemmeside for strikkere, hvor jeg fandt en bunke lækre mønstre jeg kunne bruge. Jeg sad faktisk en hel nat og surfede rundt på hjemmesiden!!! Fedt at være "retired", så man ikke skal sidde på jobbet med danserinde øjne, fordi man har brugt så mange timer på sin hobby. Nå, men jeg gik igang og det samme skete, som sædvanlig. En stor gang fnidder, som ser herregodt ud på afstand´, men som ikke kan bruges. Og fanden skal da stå i at strikke et par sokker, som ingen kan gå med. Fu.......!! Nå men efter 6. forsøg og rigtigt mange bandeord og ærgelsestårer (det ord tror jeg lige jeg har opfundet, må lige checke ordbogen),  så jeg lige Solkongen og humøret steg igen til positivt niveau og tankespindet kom igen. Jeg tænkte: Der må da være en strikkemoster, derude in space, der kan det der med mønsterstrik og pæne bagsider Og naturligvis var der da det.
Jeg fandt en tutorial (latterligt ord) men det er det vi bruger, og på 6 minutters intensiv undervisning, har jeg nu styr på det.
Se lige her!
Dette er starten på sokken. Den er rigtig fin på bagsiden og stadig elastisk. Der er kun et problem. Dette mønster er absolut ikke min størrelse. Jeg er jo født i et dukkehus og bruger str. 36, men jeg håber at kunne glæde en med en lidt større fod, når jeg bliver færdig. Der er fordele og ulemper ved mønsterstrik. Jeg kan altså ikke se TV, når jeg strikker mønster, men så kan jeg til gengæld høre radio og blive meget meget klogere!!

På grund af udfordringen med mønsterstrikningen er produktionen faldet, men det er da blevet til lidt kalender gaver og en bestilling.
Dette er en halsedisse, som jeg synes er
er så grimme. Men Jonas' mor synes de
er fede. Og så skal han da have en!





Flere sokker til kalenderpakken, meget diskrete
striber i knald farver. Mon ikke det går?



SPROGMINUTTET!
Endnu engang så jeg et program i TV, hvor et ord dukkede op.
Denne gang på DR1- Nationen. Denne gang om bedstemødre. Jeg tænkte det må jeg se. Jeg har jo lidt svært ved at definere mine følelser omkring det at være Bedste. Men mere om det senere. Her er ordet:
EGOMANIKER
Det hedder altså egocentriker, eller slet og ret egoist

Udtalt af denne dame
Som bringer mig tilbage til TV-programmet om bedstemødre.
Jeg mente at det kunne være interessant at se dette program, da jeg har det lidt svært med at finde en rollemodel, der passer til, hvordan jeg har det. Programmet omhandlede to vidt forskellige bedstemødre. Den ene som syntes hendes børnebørn var vigtigst af alt, og som smed alt andet til side, hvis hendes børnebørn havde brug for hende. I love her, men sådan er jeg ikke skruet sammen. Så var der den anden model (egomanikeren), som hun iøvrigt ikke ønskede at være, meeeeeeeeeeeeeen, når man kun "gider" at være sammen med sine børnebørn, hvis forældrene også er til stede og som hellere vil dyrke sine interesser i forhold til at babysitte, så er man vel ret egocentrisk.

Jeg som Farmor har det sådan, at hvis jeg havde en svigerdatter, der weekend efter weekend havde behov for at komme ud at svinge med ørerne og drikke sig i hegnet,(sådan en svigerdatter har jeg ikke) så ville der komme et rungende nej til at passe, men jeg skal huske at gribe i egen barm. Da jeg var ung mor, havde jeg en mor, der syntes det var vigtigt at der var plads til mig i mit eget liv, og selvfølgelig skulle jeg dyrke lidt ego, selvom jeg var mor til 2. Det synes jeg er en ret fed indstilling, og sådan tror jeg faktisk også jeg har det. Nu er babysitting "problemet" ikke særligt aktuelt for mig, da jeg bor langt væk fra mit barnebarn, så det er mere Mormor der står for den afdeling, men skulle der opstå en situation, hvor der er brug for Farmor, stiller jeg gerne op. Vi ved jo at jeg er diagnosticeret: Uspecificeret personlighedsforstyrrelse ( fantastisk diagnose, for en sprogentusiast som mig) og derfor skal jeg varsles i god tid, men kan det passes sammen, så vil jeg elske at være sammen med Jonas, uden hans mor. Hhhmmm........ Faktisk en rigtig god oplevelse at se dette program. Jeg føler mig ikke som en "egomaniker", blot som en Farmor, med begrænset  mulighed for at være til rådighed!!!

Jeg har fået en forespørgsel på "ugletegningen" i min profil
Det er ikke en ugle, men den mest vidunderlige papegøjeart.
Det er en Sirocco. Nu har jeg skiftet tegningen ud med dette billede, så det bedre fremgår.
Her er også et link:
 https://www.youtube.com/watch?v=6A7uFSbRJ5w
hvor min absolutte yndlingsenglænder møder denne skønne fugl.
Click på linket. Det er altså for morsomt.
Jeg elsker at fuglen vandrer rundt som om hele verden er hans undersåtter. Jeg elsker dyr med personlighed!!

A pro pos personlighed
Finken vil gerne ud. Der har været en del brok under konstruktionen af dette indlæg, og nu kan jeg ikke stramme flitsbuen længere.
Vi må ud i det dejlige blæsevejr.

Hav en dejlig søndag!!!



2 kommentarer:

  1. Hej Majse
    Skønt at se, som din blog blomstrer - både i ord og gerning.

    Fedt strømpemønster. Mon ikke din matematiske hjerne kan omregne det til en mindre størrelse?

    Jeg kan desværre ikke komme ind på linket til den spankulerende fugl. Jeg prøver igen senere. Du ved at mine EDB-kundskaber ikke blomstrer.

    Hils nu finken fra os i TP.

    Kh
    Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vidt jeg husker, har du jo større fødder end os andre, så mon ikke de kan havne under dit juletræ?
      Vibse!! Man kan ikke være god til alt, og med dine engelsk - og menneskekundskaber, er det helt ok, ikke at være edb blomstrende

      Slet