lørdag den 16. november 2013

Zebra strik og helt knald i lågen


Nu har jeg brugt mere end en uge, på at øve mig i Fair Isle strik, og nu er resultatet blevet til pulsvarmere.

Er de ikke bare fede?!!!!!
Jeg har altid været vild med at strikke og synes i al beskedenhed, at jeg er god til det, men det her med mønsterstrik og tråde der enten daskede rundt i vild forvirring på bagsiden eller at det var så stramt at man ikke kunne bruge det, har i årevis gået mig på, men som jeg tidligere har nævnt så fik jeg lige et strikkekursus via YouTube og så har det kørt så godt for mig. 2 dage i den forløbne uge, har jeg ikke set TV, fordi jeg var så hooked på mine zebra vanter, som ikke er vanter. Jeg er vild med resultatet.


Så er det også blevet til en sweater til Jonas
Snoning og perlestrik er bare klassisk, og denne gang har jeg også føjet svigerdatters ønske om noget dæmpet farvevalg. 

Næste strikkeprojekt bliver en islandsk sweater. Jeg vil så gerne strikke en, men jeg strikker jo mest til mig selv og jeg er ikke lige typen der går med islandsk sweater, så nu bliver min bror ejer af en dejlig varm sweater. Hmmmm, kan man få opskrifter i globusfacon, eller må jeg selv finde ud af noget udtagning???


På mine næsten daglige ture på kirkegården, går man langs med Svendborg Sygehus (læg lig mærke til at vi udenfor København, hvor man ville sige hospital). Og der passerer man indgangen til

Skadestue FAM

Jeg synes simpelthen det er så dejligt at man har oprettet en skadestue for familier, så slipper vi "ikke familier" for skrigende børn som har det dårligt, (og der er vel næsten ikke noget værre, end skrigende unger, når man selv er sløj). Nærmest genialt og virkelig god patientservice. Nu er jeg måske en anelse for meget "kvindeligt interesseret" (andre ville måske bruge ordet, nysgerrig, men næh, ikke her hos HyggeMajer), så jeg tog lige en tur for at finde den indgang til skadestuen, som ikke er for familier.

På min søgen kom jeg til at kigge op på bygningen.
FAM, betyder ikke familie, men

FÆLLES AKUT MODTAGELSE

Godt nok er det meget bedre at bo i Svendborg i forhold til København, men

Træerne vokser altså ikke ind i himlen......... Så kan jeg lære det, kan jeg!


Jeg vender lige tilbage til mit indlæg over ting der undrede mig. Heldigvis har jeg en bror der også har knald i låget. Han er bare ikke diagnosticeret!!! Hæ. Nå men han er selvfølgelig kommet op med svaret omkring fårene og bukkene. Det er selvfølgelig gedebukkene der skal skilles fra fårene. Så passer det jo også som fod i hose med den engelske talemåde, og så var det faktisk ikke nødvendigt at gå tilbage til Matthæus-evangeliet. Tak for det!!
Som jeg lige nævnte er min bror og jeg meget på det samme tankeniveau. Han har altid undret sig over hvorfor vi  på dansk siger appelsin, når man på stort set alle andre sprog bruger ordet orange om frugten. Nu er han ikke så flittig til at researche på nettet, (det har han jo mig til), men inden jeg fik slået ordet op, fik jeg sagt, at måske stammede ordet fra tysk. Ikke fordi jeg er stærk i den afdeling af sproget, men jeg mener at på tysk hedder æble noget med appel og måske havde vi det fra dem. Og stor var min begejstring, da jeg slog det op og fandt ud af, at ordet stammer fra tysk og kommer af at man kaldte appelsiner for Kina æbler..................... Lidt sjovt, ikke sandt?





Sprogminuttet

Jeg havde briller med den anden dag, da jeg var i Kvickly, og så er jeg jo knivskarp!!!

Så så jeg denne her
Og straks blev jeg jo nostalgisk og tænkte på de gode gamle dage, da Peter og jeg så julekalender, ja, jeg fik næsten tårer i øjnene, men SÅ.......
Det hedder ikke længere en julekalender..... men en
LÅGEKALENDER
Hvem fanden er den papkasse der har opfundet det begreb, for det må være et begreb, da dette ord ikke findes i den danske ordbog. Og hvorfor skal det nu hedde en lågekalender. Er det for ikke at træde nogen over tæerne. Jeg mener, Jul er sgu da jul og hvis det ikke var jul, så var der jo heller ikke en kalender. Jeg har aldrig haft det stramt med at DR også kaldte deres julekalender for en ulandskalender, men lågekalender er totalt uacceptabelt, og langt under middel. Jeg har luftet dette over for min bror og han kunne straks trøste med at børnehjælpsdagen stadig kalder deres kalender for julekalender. Pyhhhh, Tak for det.

Det var det for denne uge
Håber vi læses ved næste søndag!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar