onsdag den 6. november 2013

I wonder...........

I WONDER er en fed sang af Sugarman Tryk her I wonder - Rodriguez, som handler om kærlighed, sex, venskab, og død. Og det er jo store ting at undre sig over, og det jeg sikker på at mange tænker store og små tanker om.

Jeg undrer mig over helt andre ting!
Hvorfor er det kolde vand altid koldere på badeværelset end i køkkenet ??

Hvorfor synes jeg det er mere irriterende at vaske bestik af end f.eks kopper og tallerkener?

Hvorfor har jeg det så stramt med socialdemokraternes Mette Frederiksen, at jeg absolut må trykke over på et andet program, Hvis hun viser sig på mit TV, når jeg sagtens kan kan blive på kanalen, når Lars Barfoed dukker op. Jeg synes begge de er nogle papkasser, men alligevel er der forskel. Jeg vil ikke have Mette på min skærm!!

Når man skiller fårene fra bukkene, er det så en råbuk der skilles fra et får, eller taler man om hanner og hunner, hvor bukken repræsenterer hannen og fåret hunnen. Ja, ja, jeg ved godt at det stammer fra Matthæus evangeliet, men når man nu ikke har så meget fidus til den bog, og at det på engelsk hedder at skille fårene fra gederne, er det så ikke klart at jeg undrer mig!!

Hvorfor hedder det i politisprog den forurettede indtil man er død, her bliver man så til et offer. Hvis man bliver udsat for røveri, voldtægt, overfald o.s.v. Er man så ikke et offer for en forbrydelse??

På et strikketøj har man en ret og en vrangside. Hvorfor er det ikke en forside og en bagside.
Vrang er for mig et så  negativt ord. Bare tænk på ordet vrangforestilling
sygelig forestilling der strider groft mod virkeligheden symptom ved visse sindssygdomme
Der har været for meget kedeligt i TV idag og jeg har ondt i mine hænder, så jeg kan ikke strikke, og så sker det altså at jeg tænker alle disse bizarre tanker.

Og som kom jeg lige til at tænke på....... I forbindelse med I wonder..........

For mange år siden spillede de en sang i radioen som hedder, I wonder why, he's the greatest dancer, det hørte Emil som A BAGA WA, når de søde Sister Sledge piger sang I wonder why. Man må sige at hans sprogegenskaber virkelig er blevet forbedret med årene! Meget af hans engelske lærte han i de meget unge år af Tupac, og Tupac han undrede sig også..................................

Ingen kommentarer:

Send en kommentar