søndag den 1. december 2013

Nej, nej, nej og så lige et par sokker


Jeg er næsten sikker på at I forventer at jeg kommer med et indlæg om Islænderen.Men det er blevet til en saga, som jeg vil beskrive i et indlæg helt for sig selv, i ord og billeder med kvajere og positive oplevelser, så derfor må I, i denne omgang nøjes med mine betragtninger, da min krop kræver hvile, for at sige det lige ud.

Ich Bin Totalt Smadret, i min ryg, min nakke og mine hænder.







Ja, så fik vi igen en ny finanslov, utroligt som den bliver hevet hjem år efter år.......
Men i år var noget helt særligt, fordi Lars Barfoed (en af mine absolutte yndlings aversioner) fik afmonteret Enhedslisten. Prøv lige at se hvad ordbogen skriver om ordet:

Betydning
1.Ved hjælp af værktøj løsne og helt eller delvist fjerne dele af maskine, installation eller lignende
2.Fjerne sprængladningen fra en bombe, en granat, en mine eller et missil

Personligt tror jeg ikke Lars Barfoed er mand for at afmontere eller evt. demontere Johanne, men man skal aldrig sige aldrig.
Manden er uddannet jurist og burde da have et bredere sprogbrug. Nå, nå, nå...........


Jeg har et ambivalent forhold til dem her!
Som alle andre synes jeg selvfølgelig godt om at vi har politi til at opretholde lov og orden - at psykopater som Lundin bliver taget osv. Men jeg har det meget stramt med alle de forhold som politiet burde tage sig af og ikke tager sig af, fordi man har travlt med at "se fodbold i Parken", og så har jeg det naturligvis meget stramt med alle dem, der slår på mine børn. Se nu lige der, nu kommer løvemoderen op i mig!!!!


Ugen der gik bød på mange ting, der omhandlede politiet. DR sendte en udsendelse om politiklager.
Nej, nej, nej. Kan det virkelig passe?
For talmennesker som mig, er statistik en spændende ting.
Statistikken siger at i 2% af klagesager mod politiet får klageren ret. 2%!!!!!!!!
Som modvægt får klageren medhold i 31% af klagerne i patientklagenævnet. Er det en indikation af at lægerne i Danmark er elendige, eller er det de 2% der gør ondt i øjnene???
Jeg havde engang en chef, der sagde til mig. Slap nu af Majer, alle laver fejl, dem der ikke laver fejl, de laver ikke noget... Det gav mening for mig...... Så med den lave fejlprocent i politiet, kan man så konkludere at Politiet i Danmark ikke laver noget???

Indtil april måned 2010 blev klager over politiet, behandlet af politiet!!!!!
April 2010 træder ny lov i kraft og man opretter en ny myndighed.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed

I DUP er samtlige medarbejdere enten politifolk eller jurister fra Statsadvokaturen, så det er den samme surdej som før 2010, nemlig politifolk som efterforsker politifolk, og vi ved jo alle at er der et sted i Danmark hvor man holder korpsånden højt, så er det her.
En stakkels mand, som politiet fejlagtigt anser for at være biltyv, får så hårdhændet en behandling at han brækker armen flere steder, er blevet opereret og har mèn af det i dag. Udover at han ikke har fået medhold i sin klage, har han fået en bøde for at ytre skældsord over for den betjent, der forvoldte ham skade. Spørg lige dig selv, om du ikke lige havde fløjtet et par finker af panden, hvis en eller anden tåbelig papkasse vred din arm om på ryggen, så den brækkede flere steder!!!!! Sikke dog en perle!!!!
Føj, jeg føler trang til at ørle!!!!!
I mange år troede jeg, at det der med mistroen til det danske retssystem var noget der kun fyldte hos mig, fordi jeg har haft det for tæt på, men der er mange andre derude der føler nøjagtigt ligeså. Det er faktisk befriende.

Mere Politi, denne gang med sportsligt islæt. Nicklas Bendtner, Danmarks svar på George Best har igen bragt sig i uføre. Jeg hørte mange kommentarer via TV.  2 af dem hang lidt ved. "Manden på gaden" der kort og godt sagde: Han er jo bare et fjols, og journalisten der anmoder os danskere om at lære at holde af ham..  Nej, nej, nej.
Hvis han er så fantastisk en angriber som alle fortæller mig, ( Jeg gider ikke se det danske landshold spille og han er vist ikke god nok til at spille på sit klubhold) så omtal hans fodboldkunnen og resultater og hvis han sparker døren ind til en kælder, så lad være med at give ham medieomtale!!! Hvor svært kan det være.

Mere sport og underholdning.
Allan Simonsen røg ud af vild med dans!!!! Det var vel nok synd. (Ja, dette program ser jeg heller ikke), men det får meget omtale i min radio.
Og her hørte jeg, at der er en vred seer, der har meldt TV2 til politiet for matchfixing, fordi der havde været telefonnedbrud under afstemningen.
Nu skal det da ikke undre mig, at politiet giver sig til at efterforske dette. Det kan de sikkert finde tid til!!!! Nej, nej, nej

Og så forlyder det at
Bjarne Riis sælger sit cykelhold til den narrehat af en russer, der kun kan komme med dumsmarte bemærkninger. Er verden da gået helt af lave???? Bjarne skulle efter sigende blive som sportslig manager på en fireårig kontrakt. Nu kan jeg ikke lade være med at undre mig..... (I wonder) Kan salget have noget at gøre med den sag Bjarne har kørende med de danske dopingmyndigheder??? Fik den lille sølle mand fra Tølløse alligevel lavet så meget ravage at Bjarne's cykeleventyr kunne komme i fare, og har Bjarne forsøgt at redde sit hold, eller er det bare penge der trækker.
6.000.000 Euro er jo en slat, hold da op hvor kan man få mange smøger for de penge.

Nu meddelte jeg jo indledningsvis at jeg ikke kan strikke fordi min krop er i oprør, men da jeg er nødt til at researche i forhold til den næste islænder, tænkte jeg: hmmmm, jeg har altid succes med sokker, så hvorfor ikke prøve min ide af her..... Derfor her er 2 forskellige sokker, den ene strikket fra tåen op (den gule, der er iført egern) og en traditionel med skønne ugler. Lidt kære, ikke sandt.

Det var så mig for denne uge. Jeg vender tilbage med sagaen om islænderen, når jeg lige har fået pusten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar