mandag den 10. februar 2014

Kulturtur og forkælet prinsesse

Så er jeg kommet hjem fra mit "kulturfremstød" i København. 5 dage som har været meget meget hyggelige, men for pokker, hvor er det altså dejligt at komme hjem igen. Denne gang boede jeg hos Prinsen, og med alt respekt og taknemmelighed overfor venner og familie der har huset mig, må jeg altså erkende, at det er meget vigtigt for mig at ryge. Især om morgenen. En af mine største fornøjelser og glæder er min morgenkaffe og min morgensmøg og så høre Hans Otto. Og lige præcis det kan lade sig gøre hos Prinsen, da han jo selv går til den, med smøgerne.
Jeg kom jo anstigende med kæmpebagage, men alt gik superfint med det offentlige og jeg kom frem i god ro og orden, men jeg havde det varmt. Jeg havde besluttet at nu skulle jeg lufte søløven (en pels) og den er meget varm og meget tung. Og jeg er jo meget stor, så det var varmt, for lige i mandags havde vejret jo besluttet sig for at vende til plusgrader.

Tirsdag var vi klar til vores kultuttur.
Hunden blev sendt i pleje og kl. 12:00 dukkede bror Allan op.Vi besluttede at holde et hurtigt informationsmøde inden afgang, og til møder hører øl. Vi havde ikke nogen og som yngste medlem, må jeg på med støvlerne og afsted til Fakta.Check lige, hvor selvtilfredse de er over, at jeg gør mig klar til ølhentning
Efter en hurtig tur med Metroen var vi ved Nørreport station, men på grund af mange trapper og Prinsen's ikke så gode ben, måtte vi holde et pitstop.
Heldigvis er der en vinstue, lige ved stationen, så der gik vi naturligvis ind, så Prinsen kunne få sig et hvil. Nu kan man jo ikke bare gå ind og lege varmestue, så vi var tvunget til at købe en øl. Læg lige mærke til hvordan jeg meget behændigt og forholdsvis diskret får holdt mit tørklæde hen over maven, så man ikke straks ser min globusfacon. Så er der dømt ældreråd i klanen. Superhyggeligt. Nu kunne man jo forledes til at tro, at så sad vi der og hang ud, men det gjorde vi ikke. Vi fik hanket op i os selv og afsted til SMK, så var vores mål.
Det var rigtigt hyggeligt, og endelig i en alder af 61 kan Prinsen nu sige, at han har været der. Efterfølgende, tog vi endnu et pitstop, og så var det tid til restaurant.




Prinsen havde købt en deal på Groupon, som han så efterfølgende har fundet ud af, ikke var så så god en deal, som det lød til, men udover det, så var det ikke en særlig god betjening vi fik.  Menuen bestod af Asiatisk buffet, og til denne hørte Mongolian Barbeque. Men der var ikke noget sted at stege kødet, så det kød der lå i montren, troede vi var marineret og kastede det på tallerkenen for at smage det. Da Prinsen kom fra buffeten, blev han skarpt forfulgt af en lynkineser, som prøvede at forklare ham, at han ikke måtte spise kødet før det var stegt, men hans danske forstod vi ikke, så kom den tykke danske overtjener og stak sine fingre ned på tallerkenen og fjernede kødet, og samtidig stjal han gaflen, så Prinsen fortsatte sit måltid ufortrødent med de remedier han havde til rådighed. Det var ikke heldigt, og jeg blev naturligvis irriteret og havde lyst til at give tjeneren min mening om hans service, men vi havde haft sådan en god dag, og så var der jo ingen grund til at hidse sig op over sådan en kegle. Han er ikke vigtigt i morgen.
Vi sluttede turen af på en af vores kendte steder på Frederiksberg, hvor jeg blev underholdt af brødrene om, hvordan det var at gå i byen da de var unge. Som jeg forstod det, så havde Allan altid travlt med damerne og Prinsen, han sad enten og holdt i hånd eller svingede koteletterne. Sidstnævnte betyder, så vidt jeg forstod det, at danse. Fedt udtryk!!! De kan alligevel noget de gamle drenge.
Vi har besluttet at dette med at vi skal noget kulturelt (os 3 søskende) skal være en årlig begivenhed. Jeg glæder mig allerede til næste gang
En sidste bemærkning til drengene:

Æret være jeres minde (ha.... den er intern)



Jeg havde også glædet mig til at møde Emil's kæreste. Stor fornøjelse, dejlig pige og meget glad søn. Og naturligvis dejlig frokost på Lindevang!!




Jeg var også heldig at møde gamle venner, som jeg fik en god sludder med og det er jo altid hyggeligt.

Ja, nu er jeg kommet langt i teksten denne gang, uden at have nævnt ministerrokaden......... Jeg kan kun kommentere, ny minister ny undersøgelse. Denne gang er det Karen Hækkerup's uddeling af midler fra socialministeriet der skal undersøges. Men til den samme modtager som sidst. Lisbeth Zornig...... Det bliver spændende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, og så er Mogens Lykketoft på arbejdsrejse i Palæstina. Måske er jeg meget uvidende, men er han ikke formand for Folketinget? Hvordan kan hans arbejde have noget med Palæstina at gøre. Også har Israel smerter i bagen over at han ikke besøger dem samtidig. Hold nu op.......... Krise-Krise

Ugens ord er Dranker.
Hvad skete der egentlig med det ord. Hvorfor er man idag alkoholiker og ikke dranker. Jeg så en engelsk film, hvor sønnen beder moderen om at holde sig fra en mand fordi: He's a drinker. Både på engelsk og dansk bruger man i dag ordet alkoholiker. Der er da mere punch i at sige Drankerhjem i steder for alkoholikerhjem!!! Gu' ved hvorfor det ord lige kom frem?

Som jeg nævnte tidligere har det været rigtigt hyggeligt at bo hos Prinsen. Det synes Finken også. Man må ligge lige der, hvor man vil og hvis der sidder nogen i forvejen, så flytter man sig, så Finken kan være der og man bliver vældigt godt trakteret. Der er blevet serveret kylling, frikadeller og kalvesteg. Ikke fordi at jeg ikke forkæler min prinsesse, men jeg tror hun synes forholdene er fantastiske hos onkel. I hvertfald, da vi kom hjem i lørdags og hun ikke kunne ligge i stolen, fordi der sad jeg, og at der ikke væltede mad op ad madskålen, så kan man da lige demonstrere, at her gider jeg ikke være. Jeg har altid fortalt, at jeg har en sjov hund, men denne gang fik jeg det på billede
Jeg vil tilbage til København... Er der nogen der gide slæbe kufferten??
I næste uge, vil jeg hælde vand ud af ørerne over kommentatorerne ved Vinter-Ol. Det bliver en fest!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar