lørdag den 15. februar 2014

ikke ambitiøse ambitioner - helt præcis sådan cirka

Jeg elsker OL. Så meget sport - på TV - og nu når det er fra Rusland, lige til de tider der passer mig. Lad mig lige slå fast. Der er ikke noget som Tour de France for mig, men OL er tæt på. Jeg har set OL så længe jeg kan huske. Jeg kan huske Sommer OL i München og Vinter OL i Sapporo Japan samme år.Det var i 1972, så man kan vel kalde mig en trofast fan. Men hvad jeg ikke er fan af, er de danske kommentatorer, så jeg havde taget en beslutning langt tid før OL startede. Det skulle alt sammen ses på svensk TV. For det første fordi de svenske TV sportsjournalister bare er meget dygtigere end de danske og fordi jeg altid har holdt med Sverige (I hvert fald, når det gælder vinter-ol) De svenske ishockey drenge står mit hjerte nær, og alle kan vel huske Ingemar Stenmark, Thomas Wasberg og Gunde Svan, Altid spændende og god underholdning med svenskerne, så det var en nem beslutning, da jeg synes danskerne enten er for poppede, koger for meget suppe på begivehederne eller er for uvidende. Men for pokker.................. Svenskerne sender slet ikke OL på de kanaler jeg kan modtage og jeg har faktisk prøvet at undersøge, hvilken station i Sverige der sender, men har ikke kunnet finde nogen. Så jeg har haft valget mellem pest eller kolera. Jeg kan vælge at se danske kanaler, eller norsk. Nu har jeg det meget stramt med Norge i alle former for sport, så jeg startede med at se det fra Danmark. I langrendskonkurrencerne  har DR en medkommentator, der simpelthen er så håbløs, at jeg kun har lyst til at slå på ham.

Han er selv langrendsløber, men er meget begejsret for specielt en nordmand, som han taler om konstant. Pågældende nordmand har ikke gjort noget væsen af sig, og er har fået sekundære placeringer i alt hvad han har stillet op i. Jeg har så valgt TV2, når de har sendt de direkte og her kommenterer Dennis Ritter sammen med en ung mand der hedder Christian, og de er gode!!! Meget til min overraskelse. Men på den anden side. Dennis Ritter er jo bare skide god, så hvorfor skulle han ikke kunne kommentere langrend og skiskydning, som er min absolutte favoritgren. 


Jeg er også ret vild med curling. Ha.............. en sportsgren, jeg i følge min yngste søn, burde dyrke. Helt ærligt mor, hvor finder du en sport, hvor du kan kaste med ting og  der kommer nogen og fejer efter dig.!!!! Sjov dreng!! Og han var sgu ikke ret gammel da han lukkede den tanke ud!!! Også her kommer der lidt +point til TV2. Det er Michael Stærke der kommenterer sammen med en curlingspiller der hedder Bo. Bo er god og lidt underholdende. I dag sagde han f.eks. at han forventede at svenskerne ville spille afholdende. Det vil jeg da sandelig håbe. Vi kan jo ikke have en flok halvberusede kvinder rendende rundt på isen. Mon ikke han mente henholdende? Michael Stærke er efter min mening totalt håbløs, næsten på niveau med Thomas Kristensen og det er ikke et kompliment, men han holder sin begejstring begrænset og den gode curlingmand kommer meget ind over, så det er ok. 
Men DR sender også curling. Henrik Liniger, hele Danmarks fodboldskrigeskinke. Han kommenterer sammen med Helena Black Lavrsen, som jo er verdenskendt i Danmark for sit Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Hun er meget sød at høre på, men hun får hele tiden ondt i maven af nervøsitet, så det ender altså med at blive irriterende at høre på. Ja, så er der skrigeskinken. Han er spejlblank, og siger altså de mest åndsvage ting. f.eks denne:
NU HAR RUSSERNE BRUGT LIGE PRÆCIS HALVDELEN AF TIDEN, SÅDAN CIRKA.
Lige præcis er nøjagtig og sådan cirka er ikke så nøjagtig, er vi enige om det? Han snakker og snakker og snakker, han kan vist ikke komme videre fra at være radiokommentator!!! Sikke dog en klovn.
Så curling ses på TV2 eller Norge. Ikke mere DR til mig, på den front. 
Jeg har jo allerede hidset mig op over Thomas Kristensen, så ham har jeg valgt fra. Så jeg ser Ishockey på Norge og hvis ikke de viser de kampe jeg vil se, bliver det TV2 uden kommentatorlyd, eller DR, hvor go'e gamle Olaf Eller kommenterer. Det er godt nok.
Ellers kører det godt for mit vedkommende. Nordmændene vinder ikke så meget, svenskerne spiller skide godt hockey og curling,

så nu venter jeg bare på bobslæde. Ikke fordi det er en sport jeg ellers interesserer mig for, men for mange år siden, så jeg en bobslædekører, der ikke kom korrekt ned i slæden (ingen kom noget til) Det var det sjoveste jeg nogensinde har set, så jeg venter troligt hvert 4. år på at noget lignende skal ske. Nu er der gået 22 år siden det skete, men den der venter får!!!!!


Selv om Ol fylder afsindigt meget får jeg også tid til andet. At høre radio blandt andet. Her var der et interview med en UDSLUSNINGSKONSULENT fra kriminalforsorgen. Jeg hørte faktisk ikke rigtigt efter, hvad hun havde at sige, men sikke da en jobtitel!! Jeg går ud fra at en udslusningskonsulent, er den der sørger for at de indsatte efter endt afsoning bliver udsluset i samfundet på en forsvarlig måde. Og allerede der hopper kæden af. Ret mange unge mennesker bliver  løsladt fra spjældet uden at have en bolig, og for nogen uden noget sted at tage hen. De kommer ud med deres ejendele i en plastpose, en togbillet og lidt lommepenge og så afsted med dig................. Men en flot titel, det har man i Kriminalforsorgen.

Men det stopper ikke her. 


Denne uge bød også på en BEVÆGELSESPÆDAGOG. Er det ikke flot!!! 
Først troede jeg det var en moderne udgave  af en ergoterapeut, men det er det ikke.
Det er en pædagog, der bliver uddannet efter Helle Gotveds principper. Så det er faktisk en dansemus, der elsker at svinge med koteletterne, og sørger for at børn bliver "opdraget" med dans og bevægelse

Jeg har jo også en titel. Jeg er førtidspensionist. Før i tiden hed det invalidepensionist. Det var dengang da sådan nogle som jeg søgte venner og kærester via kontaktannoncer og om sig selv skrev man: IP ikke synligt. Det har jeg altid fundet morsomt. Og lad nu være med at påstå at du aldrig har læst kontaktannoncer. Det har vi alle !!!!!!! Jeg siger bare til folk at jeg er holdt op med at arbejde fordi jeg har knald i låget, så bliver der ikke talt mere jobshop med mig!!


Og så må jeg lige af med ugens vending

Det kommer fra SF's nye formand Pia Olsen Dyhr.

Hun var gæst i aftenshowet og det første spørgsmål hun blev stillet efter hun var blevet lykønsket med det nu job var


ER DU AMBITIØS?
Nej, svarede Pia, MEN JEG HAR AMBITIONER!!!
Hold nu op!!!!!!!



Hvordan kan det lade sig gøre, at have ambitioner uden at være ambitiøs??

Nu bliver der da helt tumultarisk inden i mit hoved







Det har været dejligt solskinsvejr her i det sydlige Danmark, så her skal du se, hvad der er dukket op. Det er lidt hyggeligt ikke sandt.




Jeg er lidt vild med svampe, helst som ristede eller i saucen, men de er nu så flotte når de bare "hænger ud" i naturen

I de engelske krimier, er der altid en ældre pebermø, der render rundt i skoven med en lille kurv og samler svampe. Det kunne være jeg skulle forsøge mig ud i den øvelse. 

Også nok alligevel ikke!!

Jeg kan sagtens gøre mig som pebermø,

men jeg har  ikke en stand for skid på svampe og for det andet; med mit held her i livet, skulle det da nok lige passe, at jeg fik plukket en supergiftig en, som ville slå mig ihjel. 

Jeg tror jeg holder mig til at se på dem, og så køber jeg mit svampemix i Kvickly!!





På den Hyggemajer'ske strikkefront, sker der meget lidt. Alt driller for tiden, så det eneste jeg har produceret er en hue, i en helt vild fed orange farve. Den glemte jeg lige at tage et billede af, så den kommer med i næste udgave!!

Nå, kl. er 10:30. Jeg skal varme op til Langrendsstafetten for damer. Jeg skal lave kaffe, koge æg og varme morgenboller, så det er et heftigt program. Jeg må holde mig til norsk TV, for Lasse er sikkert stadig på DR.

Hav en god uge!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar