tirsdag den 22. april 2014

Drømmebluse - Rugedelle og Tomgang

Du kender godt det der med, at der er nogle ting, man bare gemmer fordi.......... Ja, hvorfor?
Nu er det jo sådan med mig, at jeg indenfor de sidste 10 år er flyttet rigtigt mange gange, og hver gang har jeg pakket og overvejet at smide ud, og hold da op, hvor har jeg kasseret mange ting med meget hård hånd, men alligevel, er der småting der dukker op.

F.eks. dette broderede billede, som jeg har nedtaget fra min mors væg, og som har stået i mange hjørner og i skabe, og en enkelt gang fik jeg også båret det helt ned til storskraldscontaineren, men fortrød så og hentede det igen. Jeg tror egentlig ikke det er fordi det var min mors, jeg ikke kan skille mig af med det. Selvom jeg nødigt vil indrømme det, tror jeg det er fordi, at jeg, personligt har siddet i mit ansigts fodsved og talt, opdelt farver og broderet hvert et sting i en meget ung alder. 
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal med det, men smide det ud kan jeg altså bare ikke!!!



Jeg startede min forårs-rengøring allerede en uge før påske, hvor jeg gennemgik mine skuffer, igen for at sortere og smide ud, og så fandt jeg harddisken til min gamle computer. Jeg måtte virkelig tænke dybt over, hvorfor jeg har gemt den, og det kom så til mig. Alle mine billeder fra fantastiske Syd-Afrika og Krydstogt billederne er på den. Hmmmmm, nu skal jeg altså gøre noget ved det. En klog person jeg kender....... måske var det kloge Aage, har engang fortalt mig at man kunne købe en dogging station som man tilslutter sin pc via usb stik og hokus pokus (flødeboller med kokos), så kan man se alt på den gamle harddisk. Sådan en indledte jeg jagten på i Svendborg, men kunne ikke den støve op i mit hjemlige paradis, så jeg fandt naturligvis en på nettet og den ankom i sidste uge. Efter flere forsøg, fik jeg sat det hele sammen og se så lige her. Ja, det er mig i 2007 med Randi hår og hele skidtet. 2 af de største øjeblikke i mit liv, at "drikke te" med en flodhest og kæle med en gepard, så bliver det da næste ikke større. Nedenstående billede elsker jeg af 2 årsager. Den ene er, at jeg på trods af min vægt næsten ligner et nips stående det foran det kæmpestore træ, og den anden er støvlerne!! Havde det ikke været for Prinsen, var jeg taget afsted med sandaler i bagagen, og så havde det været det, men han fik sat en skræk i livet på mig, med omtale af slanger og skorpioner. Og heldigvis,fordi jeg havde et meget tæt træf med både slanger, skorpioner samt en masse andet kryb, der ville have elsket at kravle rundt mellem tæerne på mig. Men den eneste ferie, hvor jeg har rendt rundt i shorts og støvler. Herligt!!!





Jeg fandt også et billede af mine drenge. Billedet fik mine øjne op for, at de må jo ligne mig, for de ligner hinanden og med 2 forskellige fædre må de jo ligne mig et eller andet sted, og det er jeg meget glad for, for jeg synes de er så pæne. Ha........




All right folks, det var en tur ned af Memory Lane, og nu må vi videre. 

For os, der ikke bruger påsken på fede frokoster og lange drukture, er påsken, en af de tider på året, hvor jeg virkelig skal have noget for mine licens/TDC TV-pakke penge.............. Hold nu op. Jeg tror samtlige tv-stationer bliver nødt til at holde op med at bruge ordet sendeflade. Det hedder genudsendelsesflade..........  Ikke fordi det ikke er hyggeligt at se Sommer i Tyrol og Blinkende lygter, men alligevel. Det havde da været lige i skabet at sende en god engelsk krimi i 5 dele, så man kunne have hygget sig. Men nej. 
Det er faktisk så langt ude med mig TV-mæssigt at jeg er nødt til at gå på jagt i mine DVD film. Jeg havde både Sopranos og Smileys people oppe og vende, men så fortrød jeg og i min ærgrelse over at jeg ikke skulle underholdes af TV, lod jeg det bare køre, og så en skøn udsendelse om pingviner.


Alle dyreudsendelser er jo fede, men jeg fik et nyt ord at grine af. Jeg har jo for vane, at kalde mænd der har lidt ølmave, for at de har globusfacon, men det har jeg nu udskiftet. Når pingviner ruger på deres æg, lægger de det ind under RUGE DELLEN. Hold nu op en ruge delle. Det er så fedt et ord. Det har jeg straks optaget i mit ordforråd.

Jeg kan skam flere. 
Lørdag aften blev Tivoli evakueret på grund af bombetrussel.Det var en bil der stod i Tietgensgade med ledninger hængende ud af vinduet og sat til et ur, som skabte alarm. Det viste sig at være en eller anden anordning til nogle højttalere og manden der ejer bilen henvendte sig til politiet og fortalte at det var hans bil og forklarede om højttaleranordningen. Han bliver sigtet efter færdselslovens § jeg ved ikke hvad, men for overtrædelse af TOMGANGSREGULATIVET.  Tænk at vi har et tomgangsregulativ. Hvis man brugte det på Christiansborg, ville der ikke være noget der hed Konservativt Folkeparti.... Forestil dig, at man sidder der og er høflig og hører på en eller anden kvajpande som hælder øregejl ud. Ville det ikke være verdensklasse at spørge ham om han nogensinde var blevet sigtet for overtrædelse af tomgangsregulativet. Pffffff, jeg kan snildt komme i tanke om en 10-20 stykker jeg ville elske at stille det spørgsmål. 


Nå, men da det jo som sagt ikke er blevet til så meget hygge-tv, så har jeg istedet for, haft fat i de nærmest rød-glødende strikke-pinde. Jeg ved ikke helt hvordan det har kunnet lade sig gøre, men på en uge, har jeg både strikket drømmeblusen og den Hyggemajerske udgave af en Islænder. 

Jeg er vældigt tilfreds med resultaterne, men skule jeg lave noget om, skulle uglen måske placeres højere oppe. Jeg synes den fremhæver min rugedelle, men farven er smuk og den er varm og kommer til at se herregodt ud, under dufflecoaten til vinter. (Jeg må satse på isvinter, ellers dør jeg af hedeslag)

Nu sidder jeg faktisk her, og har ikke noget strikketøj, jeg brænder for at komme i gang med, så mon ikke der dukker et par sokker op i næste uge!!!

Ugen der kommer byder på maling af møbler og andet interiør, men det kommer du naturligvis til at se på billeder. 

Håber I alle har haft en dejlig påske og at de værste tømmermænd er forsvundet, så I kan møde friske og veludhvilede på jobbet i morgen tidlig.

Vi lures!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar