onsdag den 16. oktober 2013

Sidst på måneden og andre brokkerier

Vi ved jo at jeg er klogere end alle andre, så da jeg hørte Pernille Rosenkrantz Theil udtale sig på tv og bruge et totalt for mig ukendt ord, var jeg da ikke et sekund i tvivl om, at det var et hun havde opfundet til lejligheden
TUMULTARISK
Ja, det var ordet der blev brugt. Naturligvis i forbindelse med bilagssagen, men jeg blev sgu da irriteret. Jeg har det jo rimeligt stramt med socialdemokraterne i forvejen, og hvorfor skal de nu opfinde nye ord for at lyde mere........ ja........... jeg ved faktisk ikke mere hvad. Det hedder sgu da bare tumultagtig..........................................

Ha-ha-ha-ha. Ordet findes den onde hyleme. Godt jeg lige slog det op inden jeg fik skrevet et hidsigt brev til Pernille om at hun ikke behøver at opfinde nye ord, vi har så mange gode!!!!

Og her slutter vi så sprog minuttet for denne gang.
Jonas og svigerdatter var på besøg. Det var dejligt. Svigerdatter blev glad for de lyserøde sokker, men hun kunne også vældigt godt lide de stribede, hmmmmm, så dem forærede jeg hende også. Jeg bliver jo så glad, hvis jeg kan knalde lidt farver på pigen om det så kun er på sokkerne!!! Men så stod jeg jo der uden mine nye fede sokker........... Så måtte jeg lige lave et nyt par. Med endnu mere knald på farverne. Er de ikke for fede!!!!

Er gået igang med at kreere det ultimative buksemønster til tykke trunter som mig. Jeg er jo altså 50 og alt for tyk og har det alt for dejligt, så det der med linning og lynlås og knapper og det strammer. pfffff, det kan jeg ikke. Men mit buksemønster  er perfekt er til jersey stoffer, og selv om jeg er for tyk, vil jeg gerne være pæn i tøjet ind i mellem Og en god buks gør meget (Ha! jeg elsker det ord! Jeg kan huske fra min barndom at det var en vending man ofte brugte i herreekviperingsforretninger. Hvorfor har jeg været i en sådan butik som barn? Jeg er datter af en enlig mor!! Meget mærkeligt!!) Og så må der noget andet end jersey stoffer til. Jeg har indtil nu tegnet,klippet og syet model i 4 omgange og nu er den lige ved at være der. Men tålmodighed er ikke det jeg har mest af, så det her trækker tænder ud. OG jeg kan altså ikke se TV, når jeg er i gang med dette og jeg skal jo nødigt gå glip af noget!! Prøvemodellen skal ende med at være et par dejlige natbukser, som nok  ender som malerbukser, sådan er erfaringen



Oktober måned har været meget meget lang (rent pengemæssigt), så jeg måtte dykke dybt i min strikkekurv og strikke af rester. Det kom der denne her ud af. Også bare en opskrift ud fra den snørklede hjerne, men ok resultat, 
Verdensklasse hvis jeg tog den på uden en bluse under, så kan man virkelig se min fantastiske globus facon. Jeg ville ligne en der var klar til indlæggelse på den lukkede. Godt nok har jeg knald i låget, men jeg har ikke behov for at udtrykke det via min påklædning. Så den vil blive båret med langærmet T-shirt under!

Finken og jeg frekventerer ofte Kirkegården (Vi er naboer) og lige nu er der bare så smukt, så jeg tog lige kameraet med for at indfange årstiden. Ville ønske Prince var med. Det ville han have elsket og han er altså nok en bedre fotograf end mig, men jeg gør mit bedste.



  

 



 

 

 

 

Ja, så er det jo blevet lørdag, det betyder en tur på Torvet og købe grøntsager til lørdagssuppen og så naturligvis en tur i Genbrugsbutikken.'

Go' Weekend






Ingen kommentarer:

Send en kommentar